Telefoni & Email

Adresa

Radno vreme

Genetsko savetovalište

Prijavite se

5 stvari koje bi trebalo da zna svaka buduća majka

18 Decembar 2019
trudnica sedi pored prozora

Trudnoća je početak novog života. Postoji mnogo toga što bi buduća majka trebalo da zna kako bi trudnoća bila uredna. Od položaja za spavanje do dijete i vežbanja...sve su ovo teme koje se postavljaju tokom trudnoće. Nastavite da čitate kako biste saznali o čemu bi trudnica trebalo da se posavetuje sa svojim lekarom.

 

Prenatalna briga

 

Nakon što žena dobije potvrdu da je u drugom stanju, važno je da odabere ginekologa za koga veruje da će joj najbolje odgovarati. Ginekolog će je dalje uputiti kako voditi zdravu trudnoću bez komplikacija i zakazaće mesečne preglede u cilju da sve ide po planu.

 

ginekolog savetuje trudnicu

 

Na ovaj način buduća majka će se pobrinuti da su i njeno i zdravlje njenog deteta dobro. Takođe će moći da se identifikuju bilo kakvi eventualni poremećaji u razvoju, koji se mogu javiti u ranoj fazi. Ginekolog će dati informacije o tome kako će se telo trudnice promeniti tokom prvih meseci trudnoće i kako se fetus razvija.

 

 

Raspitajte se o istoriji naslednih oboljenja

 

Osim što budući roditelji i familija počinju sa nagađanjima da li će beba naslediti mamine plave oči ili tatinu smeđu kosu, ipak treba imati na umu da se mogu javiti problemi za koje niko ne bi želeo da ih beba nasledi. Zbog toga je važno da budući roditelji istraže porodičnu istoriju oboljenja kako bi svojoj bebi omogućili najzdraviji početak života. Svaki od roditelja trebalo bi da zna da li je u istoriji bilo nekih porodičnih oboljenja, urođenih mana ili genetičkih nepravilnosti za koje postoji mogućnost da ih beba nasledi.

 

Na osnovu te istorije ginekolozi će roditelje uputiti na genetičko savetovalište i potom genetičko testiranje kako bi se otklonili mogući zdravstveni problemi.

 

 

Vodite računa o ishrani

 

Izraz "jede za dvoje" je ispravan kada je u pitanju trudnoća, ali ne u smislu dvostruko više hrane, već dvostruko više hranljivih sastojaka, vitamina i minerala. Prehrana sa visokim sadržajem gvožđa, kalcijuma, folne kiseline i proteina je od vitalnog značaja, kao i malo dodatnih kalorija, kako bi se osiguralo da majka i beba dobiju sve zdrave hranljive materije koje su neophodne tokom trudnoće.

 

Važno je imati na umu da trudnici treba više vitamina i minerala, a ponekad dodaci ishrani ne mogu nikako da se takmiče sa zdravom ishranom. Loše prehrambene navike mogu povećati rizik od zdravstvenih komplikacija tokom porođaja.

 

Koju hranu jesti:

  • Mlečni proizvodi sadrže visoki procenat proteina i kalcijuma. Pored toga, dobro je jesti jogurt zbog njegovih probiotičkih svojstava.
  • Mahunarke su bogate vlaknima i mogu umanjiti rizik od urođenih mana i nekih bolesti.
  • Slatki krompir i šargarepa su odličan izvor beta-karotena koji majčino telo pretvara u vitamin A koji pomaže u normalnoj proizvodnji ćelija.
  • Hrana bogata Omega mastima, poput lososa, idealna je za razvoj mozga bebe.
  • Lisnato zelje sadrži najvažnije hranjive sastojke za bebu u razvoju, pošto je bogato gvožđem i vlaknima.
  • Celovite žitarice su bogate vlaknima, biljnim jedinjenjima, vitaminom B i magnezijumom koji trudnicama trebaju u velikim količinama.

 

trudnica jede zdravu hranu

 

Važno je konsultovati lekare koji mogu da odrede plan ishrane kako biste dobili sve potrebne hranljive materije i izbegli hranu koja može nepovoljno uticati na bebu.

 

Saznajte koje vežbe su zdrave tokom trudnoće

 

Redovno vežbanje je važno za normalno funkcionisanje tela koje se menja tokom trudnoće. Za sam porođaj je potrebno puno fizičke snage i energije, ali je isto tako neophodno i tokom trudnoće. Ako ostanete fizički aktivni, možete umanjiti rizik od komplikacija tokom trudnoće, kao i porođaja. Čak i ako majka nije bila fizički aktivna pre trudnoće, može početi sa vežbanjem dok je trudna, uz dogovor sa stručnim licem.

 

Saveti za fizičku aktivnost:

  • Odaberite aerobne aktivnosti poput hodanja, plivanja i plesa.
  • Pravite redovne odmore kada osetite da ste se umorili.
  • Pijte puno vode pre i posle vežbanja.

 

 

Koje su najbolje pozicije za spavanje

 

Umor i iscrpljenost su veoma česti tokom trudnoće, posebno tokom prvih 12 nedelja. Treba znati da postoje određeni položaji spavanja koji se ne preporučuju kako trudnoća napreduje. Prema istraživanjima najsigurniji položaj za spavanje je spavanje na levoj strani. Takođe spavanje na leđima nakon 28. nedelje trudnoće treba izbegavati zato što ovaj položaj ograničava protok krvi i kiseonika. Možete da isprobate jastuk za trudnice, koji se postavlja između nogu i sprečava okretanje tokom spavanja.

 

trudnica spava u krevetu

 

 

Medigen je osnovan kako bi budućim roditeljima pomogao da ostvare zdravo potomstvo. Obezbedili smo za vas čuvanje matičnih ćelija u banci Future Health, koja jedina poseduje dve akreditovane laboratorije za obradu i čuvanje, kao i najsavremenije genetičke testove, analize i stručno savetovanje. Kliknite ovde i kontaktirajte nas odmah.