Telefoni & Email

Adresa

Radno vreme

Genetsko savetovalište

Prijavite se

Zašto je potrebno da ostanete aktivni i tokom trudnoće?

12 Jun 2020

Kada otkrijete da ste trudni, mnoge stvari u vašoj svakodnevnoj rutini se menjaju. Iako je dovoljan stres samo privikavanje na novo stanje, dodatni pritisak može da izazove okolina sa hiljadu saveta, predloga, zabrana. Jedno od važnih pitanja je i koliko bi trebalo da budete fizički aktivni tokom trudnoće? Čućete razne savete, međutim, vrlo je važno da tokom trudnoće budete aktivni iz više razloga.

 

Nema sumnje da je isčekivanje bebe zaista predivno iskustvo za većinu žena i njihovih partnera. Često uspaničeni partneri pokušavaju da spreče trudnice da rade bilo šta aktivno iz straha da ne povrede dete. Ipak, za žene je neophodno da osiguraju da ostanu aktivne tokom trudnoće - na razumnom nivou, naravno.

 

 

Preduzmite korake za smanjenje rizika

 

Kada kažemo aktivni svakako ne podrazumevamo bavljenje ekstremnim sportovima, ali svakako bi trebalo izbegavati stalno sedenje, ležanje i neaktivnost čitavih devet meseci. Trudnoća i porođaj mogu dovesti do nekih problema, uključujući rizik od inkontinencije. Redovna i umerena aktivnost tokom trudnoće je najbolji način za smanjenje rizika od komplikacija poput ove.

 

trudnica drži ruke na stomaku

 

Ako ste prvi put trudni, možda nećete biti sigurni u to šta smete, a šta ne bi smeli da radite kada je u pitanju aktivnost. Mnogi u ovoj situaciji preteruju i paniče kada je trudnica izložena i najmanjem fizičkom naporu. Iako morate voditi računa o sebi tokom trudnoće, sigurno nema razloga da postanete totalno neaktivni. Zapravo, koristi su mnogo veće ukoliko ste aktivni u ovom periodu.

 

 

 

Glavni razlozi da ostanete aktivni

 

Neke od glavnih prednosti fizičke aktivnosti tokom trudnoće uključuju:

 

  • Smanjuje rizik od dugotrajnog debljanja. Naravno da ćete kilograme dobijati kao rezultat trudnoće, ali ako ste neaktivni, dobijaćete i kilograme koji namaju veze sa trudnoćom. Kada vežbate i ostanete aktivni umanjujete rizik od prekomerne težine.

 

  • Lakša trudnoća i porođaj. Ako ostanete aktivni imaćete snažnije trbušne mišiće i zdraviji kardiovaskularni sistem. To može da poveća šanse za porođaj koji će biti lakši i okvirno u određenom terminu. Imaćete više snage za guranje i moguće manje bolan porođaj.

 

  • Smanjenje rizika od dijabetesa. Kada ste trudni primetićete porast nivoa šećera u krvi. Ovo dosta povećava rizik od razvoja dijabetesa tipa 2. Međutim, ostajući aktivni, možete odložiti ili čak sprečiti potrebu za lekovima za lečenje ove vrste dijabetesa.

 

 

trudnica vežba jogu

 

  • Oslobađanje od bolova u leđima povezanih sa trudnoćom. Mnogim trudnicama se javljaju bolovi u leđima tokom trudnoće. Praktikovanje određenih aktivnosti poput joge može vam pomoći da sprečite bol u leđima i neprijatnost koju stvara tokom trudnoće.

 

  • Imaćete više energije. Kada ste trudni, posebno u kasnijim fazama, možete početi da se osećate umornije, tromije i bez elana. Ovo nije način da uživate u trudnoći. Osiguravajući da ostanete fizički aktivni, prirodnim putem možete povećati nivo energije i uživati u jedinstvenom i divnom iskustvu trudnoće.

 

  • Povećavanje šansi za prirodni porođaj. Prema istraživanjima, žene koje ostaju aktivne tokom trudnoće imaju veću verovatnoću da će imati prirodni porođaj.

 

 

 

A da bi ste trudnoću provodili bezbrižno i sigurno Medigen je za vas pripremio široku ponudu genetičkih testova, kao i čuvanje matičnih ćelija u Future Health banci, jedinoj koja poseduje dve akreditovane laboratorije za obradu i čuvanje matičnih ćelija. Kontaktirajte nas još danas i obezbedite sigurnu budućnost svog deteta.